به نـــامــ حضـرتــــ دوستـــــ

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
سه شنبه, ۵ خرداد ۱۳۹۴، ۰۴:۳۰ ب.ظ

چه می شد اگر کسی را داشتیم...

چه قدر محرومیت است برای ما که برای فهم یک مسأله چهل روز درس را طول می دهیم؟!


آن آقا شانزده روز مباحثه ی درس خارج از ایام تحصیلی را که با محاسبه ی تعطیلی ها یک ماه می شد، برای یک مسأله طول دادند، و آخرش با احتیاط از مسأله خارج شدند و نتوانستند حکم واقعی آن را به دست آورند و فتوا بدهند!

چه می شد اگر کسی را داشتیم که عالم به حقایق و شریعت بود و فیض حضور اورا نیز داشتیم تادر زمان کم، احکام را به ما تعلیم می کرد، و نمی گفت: «نمی دانم» و یا این که: «آیا چنین است و یا نیست، و احتیاط کنید!» و به جای این همه سرگردانی و حیرت و صرف وقت در تحصیل و تعلیم، به عمل می پرداختیم.

کاری کردیم که خود را از منابع فیض و رحمت وچشمه های نور و حکمت محروم ساختیم و از روز اول تا به حال عترت را کنار گذاشتیم و نخواستیم از آن ها پیروی کنیم و در راه آن ها باشیم!


دعای فرج دوای درد ماست

دعای تعجیل فرج دوای دردهای ما است، در روایت است که: در آخر الزمان همه هلاک می شوند « إلّا من دعا بالفرج» مگر کسانی که برای {تعجیل} فرج دعا کنند ...    -بحارالانوار ،ج52 ص133 و 148

ائمه ما-علیه السلام- با این بیان خیلی به اهل ایمان و شیعیان عنایت کرده اند تا خود را بشناسند. علامت گذاری برای آن ها است، یعنی اگر برای فرج دعا می کنید، علامت آن است که هنوز ایمانتان پا بر جاست.

دستور های عجیب و غریب دیگر هم داده اند، زیرا در آخر الزمان گرفتاری اهل ایمان خیلی سخت می شود به حدی که در روایت آمده است: «بَعْدَ مَا مُلِئَتْ ظُلْماً وَ جَوْراً»   بعد از آن که زمین از جور و ستم پر می شود.... -بحارالانوار ج3، ص80

و شاید در روایت وارد شده باشد که: «ینْکرُهُ أکثَرُ مَنْ قالَ بإِمامَتِهِ» بیشتر کسانی که اعتقاد به امامت آن حضرت دارند، او را انکار می کنند...  بحارالانوار، ج51، ص 30

یعنی بیشتر مردم از اعتقاد و ایمان به امامت بر می گردند.

هم چنین فرموده اند که در آخر الزمان این دعای فرج را که دعای تثبیت در دین است بخوانید:

«یا اَللَّهُ یا رَحْمنُ یا رَحِیمُ یا مُقَلِّبَ القُلُوبِ ثَبِّتْ قَلْبِی عَلی دِینِکَ» ای خدا، ای رحمت گستر، ای مهربان، ای زیر و رو کننده ی دل ها مرا بر دینت ثابت و استوار گردان.

یعنی آن مرتبه ای از ایمان را که به من منت نهادی، حفظ کن، نه این که مسلمان باشد و به همان باقی باشد، چون این معنا تثبیت در دین نیست.

این توسلات، عزاداری ها، سوگواری ها و زیارت قبور اهل بیت-علیه السلام- علامت آن است که اهل ایمان به آنها اتصال والصاق دارند و هنوز از آن ها منحرف نشده اند؛ لذا کفار و دست نشانده های آن ها دستورداشتند که بین مسلمانان و قرآن- تا چه برسد یه مساجد و تکایا و مجالس عزا و روضه خوانی - جدایی بیندازند، زیرا همه ی این ها ضد خواسته های سلاطین جور بود، لذت فرمان هدم قبور با تعطیلی مجالس روضه خوانی را دادند.


هر چند از فیض حضور غایبیم، ولی...

هر چند حضرت حجت-عجل الله تعالی فرجه الشریف- از ما غایب و ما از فیض حضور آن حضرت محرومیم، ولی اعمال مطابق یا مخالف دفتر و راه رسم آن حضرت را می دانیم و این که آیا آن بزرگوار را با اعمال و رفتار خود خشنود، و سلامی هر چند ضعیف خدمتش می فرستیم، و یا آن حضرت را با اعمال ناپسند، ناراضی و ناراحت می کنیم.

با این که در مال آن حضرت«سهم امام-علیه السلام-» تصرف می کنیم، دیده و شنیده نشده که حضرت در تصرف ما ترتیب اثر داده و در حیف و میل آن به کسی اعتراض نموده باشند، گویا مال آن حضرت را مال او نمی دانیم و گویا آن حضرت این مال را مال خود نمی داند که به ما اعتراض نمی کند!


ایام شعبان رسید و نزدیک شدیم به نیمه ی شعبان...
15 شعبان را جشن می گیریم که ای آقا ما بی عرضه بودیم و نتوانستیم کاری کنیم تا شما ظهور کنید..
15 شعبان بزن به کوپ و پارتی های یواشکی و علنی نیست..
خواهش می کنم بیایید دل فارس الحجاز را نشکنیم..
علایم ظلم و ستم جور شده.. اما علایم یاران کجاست؟



منبع: در محضر حضرت آیت ا...العظمی بهجت محمد حسین رخشاد

موافقین ۲ مخالفین ۰ ۹۴/۰۳/۰۵
بی نام و نشان

نظرات (۷)

سلام علیکم مومن
چی بگیم واقعا
عاقبتتون بخیر به حق حضرت ابوتراب
پاسخ:
سلام بزرگوار

چقدر کتاب مطلع عشق رو دوست دارم.. واقعا ازتون ممنونم..
التماس دعا
یا مهدی(عج الله)
۰۷ خرداد ۹۴ ، ۱۴:۳۳ شهیددیالمه
سلام بزرگوار..مطلب تون خوب و قلم تون روان وحرف تون حرف دل وغم بزرگ دل شیعیان هست..ان شاء الله احیای شب نیمه شعبان توفیق همه بشه.

پاسخ:
سلام بزرگوار

ممنونم
ان شاءالله
شما ها که دل پاکی دارید دعا کنید برای ما..
یا مهدی (عج الله)

۰۷ خرداد ۹۴ ، ۱۴:۴۵ سیده درسا نبوی
موضوع: دعای گروهی و همگانی برای تعجیل در ظهور حضرت صاحب الزمان مهدی موعود(عج) در روز نیمه شعبان مصادف با 13 خرداد 94 ساعت 2 بعد ظهر.

به نیت 14 معصوم به مدت 14 دقیقه.

فقط و فقط دعا برای ظهور حضرت.

لطفا دوستان در هر مکانی در آن تاریخ حضور دارند فقط راس ساعت مقرر به مدت 14 دقیقه دست به دعا بردارند.

حضرت آیت ا... ناصری که از مقربین الهی و از دوستان ایت ا... بهجت میباشند.پس از بازی فوتبال بین تیمهای ایران وآمریکا با گریه فراوان فرمودند:

دیشب در آسمان از دعای مردم ایران شور و غوغای عجیبی بر پا شده بود،سپس با گریه فراوان فرمودند:والله مردم اگر فقط یک مرتبه اینطور برای فرج امام زمان دعا میکردند حضرت می آمدند.

پس بد ا به حال ما شیعیان و منتظران حضرت.دوستان در انتشار این پیام بکوشید به طوری که انشا ا... در روز نیمه شعبان با خواندن دعای فرج و دعای الهی عظم البلاء در سراسر ایران شاید بتوانیم دل حضرت را شاد نماییم.

از همین لحظه شیطان رو لعنت کنید بسم الله بگید و شروع به پخش پیام در تمام گروها وشبکه ها نمایید.ضمنا این پیام تا تاریخ نیمه شعبان هر روز برای یاد آوری و نشر بیشتر ارسال میگردد.(به شرط حیات )

ومن الله توفیق

منبع: شهید دیالمه فضای مجازی سنگر
sangariha.com
سلام مومن. جزاکم الله خیرا

ولادت حضرت علی اکبر سلام الله علیه و روز جوان صمیمانه بر شما مبارک


فرمودند به دانسته هاتون عمل کنید همین کافیه...منتهی ما....

در مورد اون مطلب هم صمیمانه عرض شد مومن...

عاقبتتون به خیر به حق حضرت ابوتراب
یا علی
سلام علیکم مومن

کاری نکردیم
امیدوارم توی زندگی از مطالبش استفاده کنید و کاربردی باشه

عاقبتتون بخیر به حق حضرت ابوتراب
پاسخ:
سلام بزگوار

ان شاالله
تازه امتحانام تموم شد هر شب با همسرم میخونیمش..
ممنونم
یا مهدی (عج الله)
سلام علیکم مومن

وبلاگ شهید مرادی به روز شد

http://shahidmoradi.blog.ir/

این وبلاگ هفته ای یک بار به روز می گردد

عاقبتتون بخیر به حق حضرت ابوتراب
۲۴ خرداد ۹۴ ، ۱۷:۱۳ حسین یاوری

وبتون عالیه .

خدا قوت

پاسخ:
ممنونم بزرگوار..
خوشحالم کردید
ان شالله امام زمان هم از وبلاگم راضی باشند..
یاحق

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی