به نـــامــ حضـرتــــ دوستـــــ

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
دوشنبه, ۱۸ اسفند ۱۳۹۳، ۱۰:۰۲ ب.ظ

ماهواره در غرب

با نگاهی به اعترافات تلخ مطبوعات و اندیشمندان غرب در خواهیم یافت که ماهواره و آزادی استفاده از آن، چه اثرات مخرب و غیر قابل جبرانی بر کشورهای غربی داشته است. همچنین در کشورهای آسیایی، برای نمونه نوع برخورد کشورهای آسیایی با ماهواره و نیز تجربه یکی از کشورهای استفاده کننده آن و به تبع آن، پیامدهایی که بر روی مردم و اجتماع آن کشور داشته است.  

فایده اینگونه مباحث در آن است که خواننده به تجربه ای هرچند نسبی از آثار مخرب و ویرانگر ماهواره دست می یابد قبل از آنکه خود در دام این بلای خانمان سوز گرفتار آید.

در سال های اخیر، برای سردمداران کشورهای سلطه گر، خود جهانی کردن فرهنگ غربی، اهمیت بسیار پیدا کرده است، این نظر علاوه بر استفاده از وسایل سیاسی، تبلیغاتی و صنعتی، با نظریه های شبه علمی نیز پشتیبانی می شود. مثلا، نظریه  دهکده جهانی مک لوهان و امثال آن، با صراحت سعی بر آن دارد که زمینه را برای پذیرش فرهنگ سازی غربی مساعد کرده و از حساسیت هایی ممکن است در مقابل آن ابراز شود، بکاهد. بنابراین، در اثر این حمله فرهنگی دشمن، مردم در مثبت بودن فرهنگ ملی و دینی خود، نخست دچار شک و تردید شده و باورهایشان را نسبت به کارایی فرهنگ خویش از دست می دهند و سپس به تدریج، آماده تمایل و جذب فرهنگ بیگانه، دست کم جنبه هایی از آن می شوند که همه این ها حاصل برنامه های حساب شده ماهواره است.

و اما اگر مردم عزیزمان بدانند که کشور های مدعی تمدن و فرهنگ غربی، خود در این زمینه در چه ورطه هایی از مشکلات از فساد و جنایت و فحشا و همجنس گرایی و غیره گرفتار آمده اند و روی رفته برای آن ها (غربی ها) چه نتایج و تبعات خانمانسوزی بنا بر آمار و اعترافات خودشان داشته است، قطع به یقین نه تنها از آن اعراض کرده بلکه به طور جدی به مخالفت و برخورد با این فرهنگ و مصادیق آن خواهند پرداخت.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۱۲/۱۸
بی نام و نشان

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی