به نـــامــ حضـرتــــ دوستـــــ

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
جمعه, ۲۲ اسفند ۱۳۹۳، ۰۹:۰۲ ب.ظ

هرزه نگاری ماهواره چیست و چه عوارضی دارد؟

برای پی بردن به تاثیرات هرزه نگاری، باید ابتدا آن را تعریف کنیم. کلمه هرزه نگاری از کلمات یونانی porno و graphia اخذ شده که به معنای «توصیف فعالیت روسپی ها» است. از لحاظ عرف عمومی، هرزه نگاری به معنای مطالبی است که از لحاظ جنسی آشکار هستند و عمدتا به قصد تحریک جنسی ارائه می شوند.

هرزه نگاری های ماهواره ای به عنوان یک معضل مهم و مساله بحث برانگیز مطرح است. متفکران و متخصصان علوم رفتاری با تحقیقات گسترده در این زمینه، به دنبال تاثیرات روحی-روانی و اجتماعی این پدیده هستند و خواستار وضع محدودیت های قانونی بیشتر در ارائه مطالب مستهجن می باشند هرزه نگاری عامل ایجاد بیماری های جنسی و روانی زیادی همچون آزار کودکان و تجاوز به عنف است. علاوه براینکه اعتیاد به هرزه نگاری، موجب اختلال در روابط صحیح و صمیمی خانوادگی و زندگی زناشویی نیز هست.

اینکه هرزه نگاری تاثیرات بسیار مضری بر مصرف کنندگان دارد، به یک مساله بحث برانگیز- نه تنها برای مردم عادی بلکه حتی برای دانشمندان علوم رفتاری- تبدیل شده است.

ویژگی های آن به طور کلی چنین است:

-      به طور کلی، خواهان یک علاقه شدید(وقیح، هولناک، بی شرمانه یا شهوانی) جنسی هستند.

-      ارتباط جنسی را به شیوه ای آشکار و آزار دهنده توصیف می کنند (به عبارت دیگر، از معیارهای جامعه کنونی فراتر می روند و توصیفاتی از ارضا یا فعالیت جنسی را بیان می کنند).

-      به طور کلی فاقد ارزش ادبی، هنری، سیاسی و علمی هستند.

-      در عرف عام، هرزه نگاری معمولا به معنای مطالبی است که از لحاظ جنسی آشکار هستند و عمدتا به قصد تحریک جنسی ارائه می شوند.

مفسران اجتماعی به پیامدهای خطرناک آن اعتقاد دارند و موارد اخیر را که توسط رسانه ها افشا شدند، مثال می زنند؛ مثل قاتلان جنسی که ادعا کرده­اند هرزه نگاری آنها را به این کار واداشته است.

هرزه­ نگاری یکی از عوامل مهم یا حداقل تاثیرگذار در ایجاد انحرافات یا اعتیاد جنسی است. بدون توجه به این که هرزه نگاری عامل ایجاد یا تسهیل کننده این بیماری ها بوده و بدون توجه به ماهیت انحرافات و اعتیادهای جنسی بیماران، یک مجموعه عوامل 4 فاکتوره در همه آنها بدون استثنا صدق می کند خصوصا در آنهایی که تازه با هرزه نگاری آشنا شده بودند:

1-   اعتیاد

اولین تغییری که رخ می دهد، اثر اعتیادی است. مصرف کننده هرزه نگاری به آن معتاد می شود. وقتی آنها یک بار از مطالب هرزه استفاده کنند، دوباره به آن رجوع می کنند و این روند، بارها و بارها تکرار می شود. به نظر می رسد که این مطالب، یک محرک قدرتمند جنسی بر می انگیزد که به دنبال آن، آزاد سازی شهوت، اغلب توسط خود ارضایی صورت می گیرد. هرزه نگاری، تصویر بسیار قدرتمند و هیجان آلودی ایجاد می کند که دائما به ذهن فرد خطور می کند و او آنها را در مخیله خود تفصیل می دهد.

افراد به هنگام اعتیاد به هرزه نگاری، به تنهایی نمی توانند از شر آن خلاص شوند و آن را کنار بگذارند. علی رغم اینکه این اعتیاد، عواقب وخیمی مثل طلاق، از دست دادن خانواده و مواجهه با قانون( در موارد تهاجمات جنسی، آزار یا سوءاستفاده از همکاران) را به دنبال دارد.

همین طور بسیاری از بیمارانی که دارای درجه هوشی بالایی بودند، آسیب پذیرتر بودند؛ شاید علت آن، قدرت خیال پردازی آنان بود که آنها را بیشتر به اعتیاد نزدیک می ساخت.

افراد بسیاری اعتراف کرده­اند که اعتیاد افراطی به این مطالب داشته­ اند و کل زندگی­شان را صرف آن کرده­ اند؛ و همیشه به دنبال موارد وقیحانه ­تر می­ گردند. همانند یک معتاد الکلی یا افیونی، آنها همواره به دنبال ارضای بیشتر و مطالب مستهجن ­تر هستند، اما زمان بیشتری طول می­کشد که ارضا شوند.

برای غیر معتادان، فهم طبیعت کاملا تحریک شده ­ی معتادان جنسی، دشوار است. هنگامی که «موج» آنها را می گیرد، هیچ چیز نمی تواند آنها را از کار خود باز دارد، چه نگاه کردن به مطالب مستهجن همراه با خود ارضایی باشد، چه عمل جنسی با فاحشه­ ها، و چه تجاوز به کودکان یا یک زن باشد.

2-   تشدید

دومین مرحله، تاثیری تشدیدی است. با گذشت زمان، فرد معتاد نیازمند انواع شدیدتر،آشکارتر، منحرف تر، و عجیب و غریب تر مطالب جنسی می شود تا «حال جنسی» خود را افزایش دهد. این فرایند، یادآور اعتیاد به مواد مخدر است. با گذر زمان، همواره یک نیاز رو به افزایش برای موارد تحریک کننده تر وجود دارد تا همان تاثیر ابتدایی را داشته باشد.

ازدواج کردن هم، مشکل آنها را حل نمی کند. اعتیاد آنها و تشدید این اعتیاد، عمدتا به علت تخیلات قدرتمند جنسی در اذهان آنان است که توسط هرزه نگاری ها کاشته شده است. آنها اغلب این تخیلات جنسی همراه با خود ارضایی را به خود آمیزش جنسی ترجیح می دهند.

3-  حساسیت زدایی

سومین مرحله ای که رخ می دهد، حساسیت زدایی است. محتویات کتاب ها، مجلات و فیلم هایی که ذاتا شوک برانگیز، شکننده تابوها، غیرمشروع، کریه و غیر اخلاقی هستند، اما از لحاظ جنسی  تحریک کننده­ اند، به هنگام اعتیاد به هرزه نگاری، قابل قبول و عادی می شوند. آنگاه فعالیت های جنسی تشریع شده در هرزه نگاری ها(بدون توجه به منحرف یا ضد اجتماعی بودن آن) مشروع تلقی می شوند. در این مواقع،یک حس رو به رو رشد«همه این کار را انجام می دهند، به آنها اجازه می دهد که کارهایی انجام دهند که قبلا برای آنها غیر مشروع بود و با عقاید اخلاقی و معیارهای شخصی سابق آنها در تضاد است.

4- فعالیت جنسی

چهارمین مرحله ای که اتفاق می افتد، افزایش تمایل برای انجام اعمال جنسی ای است که فرد در هرزه نگاری­ ها مشاهده کرده است. این اعمال عبارتند از:بی قید و بندی جنسی، عورت نمایی، شرکت در رفتارهای جنسی گروهی، نظریه پردازی، حضور دائمی در روسپی خانه ها، انجام اعمال جنسی با کودکان، تجاوز به عنف و آسیب وارد آوردن به خود یا طرف مقابل به هنگام عمل جنسی.

این رفتار دائما در آنها رشد می کند و به یک اعتیاد جنسی می انجامد، به طوری که آنها خود را محصور در آن می بینند و دیگر قادر نیستند آن را تغییر دهند یا با آن مقابله کنند به علاوه، عواقب منفی این اعتیاد در زندگی آ«ها بسیار بدتر است.

به طور کلی این بیماری به ندرت، خود به خود متوقف می شود و درمان آن بسیار دشوار است. تکذیب این بیماری از طرف مرد معتاد و امتناع او از برخورد با این مشکل، طبیعی و قابل پیش بینی است، و تقریبا همیشه به ناسازگاری زناشویی و گاهی هم طلاق و گاهی به شکستن روابط خصوصی دیگری می انجامد.


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۱۲/۲۲
بی نام و نشان

نظرات (۱)

۱۱ فروردين ۹۴ ، ۰۱:۱۷ فانوس جزیره - گمنام
سلام
سال جدید رو با تاخیر بهتون تبریک می گم.
امیدوارم سال خوبی داشته باشید.

پاسخ:
سلام
ممنونم
همچنین شما
بنده هم با تاخیر جواب دادم عذرخواهی میکنم
آخه 29 اسفند یه روز قبل از تحویل سال عقدم بود :)
ان شاءالله قسمته همه مجردا :)
التماس دعا

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی