به نـــامــ حضـرتــــ دوستـــــ

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
پنجشنبه, ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۴، ۱۱:۵۰ ق.ظ

ازدواج


امام صادق (ع):

بر بنده مصیبتی سخت تر از این نیست که فرزند برادر مسلمانش نزدش آید و بگوید دخترت را به ازدواج من در آور و او بگوید: انجام نمی دهم (زیرا) من از تو ثروتمندترم. 

منبع: مشکات الانوار ح 1580



 


بالاخره قسمت شد و ما هم نصف دین مون و کامل کردیم..

حالا التماس دعا داریم از شما برای نصف دیگه دینمون..

برای ایمانم دعا کنید بزرگواران

تاخیر من و ببخشید..

متاهلی و داستان های جدید و دغدغه های قشنگ به زندگیم اضافه شد..

وارد دوره ی جدید زندگی که خدا بهم هدیه داده شدم..

مسئولیت جدیدی رو به عهده گرفتم..

شوهرداری..

بله شوهر داری... که بخش اعظم زندگی من و پر می کنه ...


سعی می کنم زود به زود سر بزنم و نظراتتون رو بخونم..

ایام امتحانات هم نزدیک شده..

واقعا به دعاهاتون نیاز دارم.

********************

روزای خاص و اعمال خاص

داریم به 13 رجب نزدیک میشیم، ایام اعتکاف و خلوت های شبانه با خدا ...

خوش به حال هر کس که تو این 3 روز به مهمانی خدا میره..

خوش به حال خیرینی که پذیرایی از مهمان های خدا رو بر عهده می گیرند..


پیشاپیش ولادت اولین امام عزیزمون علی (ع) را به دوازده همین امام عزیزمون ، امام زمانمون تبریک عرض می کنم..


علی پا به این دنیا گذاشت و قلب عاشقان را محسور کرد. و همگان را با انسانی آشنا کرد که پدر تمامی آفریدگان پروردگارش لقب گرفت..


موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۴/۰۲/۱۰
بی نام و نشان

نظرات (۶)

پیامبر اعظم (ص) :
سعادتمند حقیقی کسی است که "علی" را در حیات او و پس از رحلتش دوست بدارد.
الامالی- ص 249

سلام علیکم مومن
ولادت حضرت ابوتراب بر شما مبارک
به به به به
همینجوری که نیست
باید شیرینی بدید مومن ،‌ بذارید به رزمنده بگم که شیرینی نداده ...

مبارک باشه ، ایشاالله که با هم ،‌ هم طریق و هم مسیر در راه خدا باشید و تکمیل کننده هم
اینطوری نباشه که حالا برید حاجی حاجی مکه
اینجا رو فراموش نکنید مثل بعضی ها

ما به رسم رفاقت با همه مجاز آبادی ها وقتی از دوستان مجازی ازدواج میکنند هدیه ای به رسم یاد بود می دهیم
لطفا آدرس بدهید تا هدیه شما ارسال گردد.

عاقبتتون بخیر به حق حضرت ابوتراب
پاسخ:
سلام:)

ممنونم... دعا کنید برام .. ازدواج اصلا اون چیزی که تو ذهنیت مجردیم ازش داشتم نبود.. خیلی فرق داشت.. با اینکه یه طلبه هستم و کلاس های مهارت زندگی زیاد برامون گذاشتن اما بازم پر سوالم و نیاز به مطالعه دارم..  برام عجیبه که چه جوری بعضی از اقوام من بدون مطالعه و حتی بعضی در نوجوانی ازدواج کردند...
مگه غیر از اینه که با ازدواج نصف پله های سمت خدا رو بالا بیایم؟ خوب این که کار آسونی نیست :)
هدیه؟ من هدیه خیییلی دوست دارم:d
از همسرم اجازه بگیرم چشم:)
سلام علیکم مومن
بله بسیار متفاوت است
ایشاالله که خیر است
عاقبتتون بخیر به حق حضرت ابوتراب
عه با تاخیر تبریک مارو بپذیرد
:)
پاسخ:
سلام بزرگوار ممنونم..
سلام علیکم مومن
البته جایزه است ولی خوب معنوی است
ان شاالله در اسرع وقت ارسال میشه خدمتتون
متنی هم بنویسم یا ننویسم ؟
عاقبتتون بخیر به حق حضرت ابوتراب
پاسخ:
سلام
چون معنوی هست شیرینه دیگه..
اگه روال تون اینه که متنی بنویسید برای منم بنویسید ممنون می شم..
منتظرم ببینمش تا بعد احساسم رو راجبش بنویسم :)
عاقبت شما هم بخیر به حق حضرت ابوتراب
تبریک میگم دعا می کنم که خوشبخت باشید.
پاسخ:
ممنونم لطف می کنید..

جناب استاد عوض لطفی که میکنید در حق بنده ی حقیردعا میکنید من هم چند خطی هدیه براتون میزارم...

اول: دعا با «بسم الله الرحمن الرحیم» آغاز شود.
 
پیامبر خدا(ص) فرمود: دعای که اولش «بسم الله الرحمن الرحیم» باشد رد نمی شود.


 
دوم: پیش از دعا، حمد و سپاس پروردگار را به جا آورد.
 حضرت امام صادق(ع) فرمود: هر دعایی که قبل از آن حمد و سپاس خدای متعال گفته نشود، دعایی ناقص و ابتر است.

سوم: بر محمّد و آل محمّد صلوات فرستد.
پیامبر خدا(ص) فرمود: درود و صلوات فرستادن شما بر من، سبب اجابت دعای شما و پاکیزه شدن اعمال شما است.


چهارم:  حضرات معصومین(ع) را شفیع قرار دهد.
رسول خدا(ص)  می فرماید: آنان ـ یعنی اهل بیت عصمت و طهارت(ع) ـ ریسمان محکم و مورد اطمینان و وسیله به سوی خدا هستند.

پنجم: پیش از دعا به گناهان خود اعتراف کند.
در روایتی از امام صادق(ع) آمده است که حضرتش فرمود: همانا دعا اولش مدح و ثنا، آنگاه اعتراف به گناه و سپس خواستن حاجت است.

ششمبا قلب غافل و مشغول دعا نکند، بلکه به درگاه خداوند روی آورده و با توجه دعا نماید 
امام صادق(ع) فرمود: همانا خداوند متعال دعائی را که با قلب غافل انجام گیرد، مستجاب نمی کند، چون خواستی دعا کنی با قلب خود به او توجه کن آنگاه یقین به استجابت دعایت داشته باش

هفتم: پاکیزه و حلال بودن خوراک و پوشاک دعا کننده است، زیرا که دعی شایسته از عمل شایسته است، آیا عمل خوب و شایسته با حرام و پلیدی جمع می شود؟
در حدیث قدسی آمده است:ه بنده ی من از تو دعا کردن و بر من اجابت است، و دعائی از من پوشیده نمی شود جز دعای کسی که از حرام می خورد.

هشتم: حقوقی که از مردم به عهده دارد ادا کند.
امام صادق(ع) فرمود: همانا خدی متعال می فرماید: به عزّت و جلالم سوگند، دعای مظلومی که مورد ستم واقع شده در حالی که خود او چنین ستمی را به دیگری انجام داده، مستجاب نمی کنم
.

نهم: گناه مانع براورده شدن حاجت است.
امام باقر(ع) فرمود: بنده ی از خدا حاجتی مسألت می نماید، از شأن بنده این است که حاجت او به زودی یا بعد از مدت زمانی برآورده شود، اما بنده مرتکب گناه می شود، خداوند متعال به ملکی می فرماید: حاجت او را برآورده نکن و او را از آن محروم نما زیرا که او تعرض به غضب من کرد و سزاوار محرومیت از جانب من شد.

دهم: حسن ظنّ به اجابت دعا داشته باشد.
در حدیث آمده: هنگامی که خواستی دعا کنی با قلب خود به درگاه حضرتش روی آور، آنگاه باور به اجابت داشته باش.

یازدهم: اصرار و پافشاری در دعا کند.
پیامبر خدا(ص) فرمود: خداوند سائل مصّر و پافشاری کننده را دوست دارد

____________________

ان شاالله موفق باشید بزرگوار

یا حق



ان شاءالله خوشبخت و عاقبت بخیر بشید:)
زندگی امام زمان پسندانه ای را برایتان ارزومندیم :)
پاسخ:
ممنونم ان شالله..
موفق باشید.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی